Gazeta Podatkowa nr 50 (1507) z dnia 21.06.2018
Opis sprawy we wniosku o interpretację podatkową
Zamierzam złożyć wniosek o wydanie indywidualnej interpretacji podatkowej z zakresu podatku dochodowego od osób fizycznych (kosztów uzyskania przychodu). Czy do wniosku trzeba dołączyć dokumenty potwierdzające prawdziwość opisanej we wniosku sytuacji?
NIE. Do wniosku o wydanie indywidualnej interpretacji podatkowej nie dołącza się dokumentów potwierdzających prawdziwość podanych w nim danych.
Druki wniosków o wydanie interpretacji podatkowej dostępne są w serwisie www.druki.gofin.pl, w dziale Ordynacja podatkowa.
Indywidualne interpretacje przepisów podatkowych wydaje na wniosek zainteresowanego dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej. Wniosek może dotyczyć stanu faktycznego, czyli sytuacji już zaistniałej, lub zdarzenia przyszłego, czyli sytuacji, która nie miała miejsca, ale wystąpi lub może wystąpić w związku z planowanym przedsięwzięciem. Przedmiotem wyjaśnień nie mogą być przepisy regulujące właściwość, uprawnienia i obowiązki organów podatkowych. Sprawa będąca przedmiotem wniosku o wydanie interpretacji podatkowej, tj. stan faktyczny albo zdarzenie przyszłe, musi być przedstawiona w sposób wyczerpujący. Stanowi tak art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej (Dz. U. z 2018 r. poz. 800 ze zm.).
Opis sprawy zawarty we wniosku to jedyna podstawa faktyczna wydania indywidualnej interpretacji podatkowej - stwierdzenia, czy stanowisko wnioskodawcy prezentowane w odniesieniu do określonej sytuacji jest prawidłowe, czy błędne. Organowi interpretacyjnemu nie wolno tego opisu kwestionować lub zmieniać. Nie prowadzi on klasycznego postępowania dowodowego mającego na celu ustalenie stanu faktycznego sprawy (może ewentualnie prosić o jego uzupełnienie lub doprecyzowanie, jeżeli okaże się niewystarczający do wydania interpretacji).
Sytuacja będąca przedmiotem wniosku musi więc być przedstawiona rzetelnie i dokładnie. Wnioskodawca powinien podać wszystkie elementy istotne z punktu widzenia dokonania przez organ interpretacyjny oceny jego stanowiska. Stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe nie może być "dopowiadane" dołączonymi do wniosku dokumentami. Wnioskodawca nie musi udowadniać, że przedstawiana przez niego sytuacja ma umocowanie i potwierdzenie w określonym materiale dowodowym. Do wniosku nie dołącza się dowodów potwierdzających prawdziwość podanych w nim informacji, np. umów, faktur, map (por. wyrok NSA z dnia 27 listopada 2012 r., sygn. akt II FSK 724/11).
www.OrdynacjaPodatkowa.pl - Inne zagadnienia:
Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu | ||
www.PoradyPodatkowe.pl » |
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
GOFIN PODPOWIADA
Kompleksowe opracowania tematyczne
DRUKI
Darmowe druki aktywne
WSKAŹNIKI
Bieżące wskaźniki wraz z archiwum
PRZEPISY PRAWNE
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
|