Gazeta Podatkowa nr 36 (1493) z dnia 4.05.2018
Obowiązek wystawienia PIT-4R i PIT-11 w trakcie roku
Zatrudniałem na umowę o pracę dwóch pracowników, z którymi w połowie marca br. rozwiązałem umowy o pracę. Następnie z dniem 31 marca br. zawiesiłem działalność gospodarczą. Czy w związku z tym powinienem w 2018 r. wystawić PIT-4R i PIT-11 i dostarczyć je do urzędu skarbowego i byłym pracownikom?
NIE. Zasadą jest, że deklaracje roczne PIT-4R płatnicy składają w urzędzie skarbowym do końca stycznia roku następującego po roku podatkowym. Jedynie w przypadku zaprzestania prowadzenia działalności przed końcem stycznia roku następującego po roku podatkowym deklarację tą płatnicy mają obowiązek przekazać w terminie do dnia zaprzestania tej działalności. Zatem Czytelnik nie ma obowiązku dostarczenia w trakcie 2018 r. urzędowi skarbowemu deklaracji PIT-4R, gdyż ją tylko zawiesił. Powinien tego dokonać do 31 stycznia 2019 r. (o ile wcześniej nie zaprzestanie prowadzenia działalności gospodarczej).
Jeśli zaś chodzi o informacje PIT-11, to generalnie zakłady pracy dostarczają je do urzędu skarbowego w wersji papierowej lub elektronicznie - odpowiednio do końca stycznia lub do końca lutego następnego roku podatkowego, a pracownikom do końca lutego następnego roku podatkowego. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy pracownik, u którego ustał obowiązek poboru zaliczek na podatek złoży pracodawcy pisemny wniosek o wystawienie tej informacji. Wówczas należy sporządzić i przekazać takiemu pracownikowi i właściwemu urzędowi skarbowemu informację PIT-11 w ciągu 14 dni od złożenia wniosku przez pracownika.
www.OrdynacjaPodatkowa.pl - Informacje podatkowe:
Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu | ||
www.PoradyPodatkowe.pl » |
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
GOFIN PODPOWIADA
Kompleksowe opracowania tematyczne
DRUKI
Darmowe druki aktywne
WSKAŹNIKI
Bieżące wskaźniki wraz z archiwum
PRZEPISY PRAWNE
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
|