Gazeta Podatkowa nr 9 (1154) z dnia 29.01.2015
Błąd przy internetowej wysyłce PIT-11
Wysłałam przez internet PIT-11 pracownika za 2014 r. Dokument został zweryfikowany negatywnie (status 414 - błąd w danych autoryzujących). Czy w takiej sytuacji mam jeszcze raz wysłać PIT-11, czy został on z błędami przekazany do urzędu skarbowego?
Deklaracje podatkowe - w tym informacje PIT-11 - składane w formie elektronicznej są obsługiwane przez system e-Deklaracje. Wypełniony i podpisany dokument (dane w formacie XML) wysyła się do systemu. Otrzymuje on unikalny numer referencyjny. Numer ten służy sprawdzeniu statusu dokumentu i pobraniu UPO. Wysłanie deklaracji nie jest równoznaczne z jej złożeniem. Przekazany dokument podlega weryfikacji. Sprawdzane jest, czy wykazane w nim dane identyfikacyjne zgadzają się z danymi zawartymi w systemie, a także czy nie zostało wcześniej złożone przez internet rozliczenie za ten sam okres.
PIT-11 za 2014 r. można przesłać do systemu e-Deklaracje za pośrednictwem bezpłatnego programu PIT GOFIN 2014.
Wynik weryfikacji jest sygnalizowany odpowiednim komunikatem. O tym, że deklaracja została złożona, świadczy wyświetlenie się komunikatu o treści: "200 - Przetwarzanie dokumentu zakończone poprawnie, pobierz UPO". Można wówczas pobrać i zapisać lub wydrukować urzędowe poświadczenie odbioru (UPO). Stanowi ono dowód złożenia deklaracji drogą elektroniczną. UPO potwierdza datę oraz godzinę zarejestrowania dokumentu w systemie e-Deklaracje.
Pojawienie się każdego innego komunikatu niż wspomniany "200" oznacza, że dokument nie został złożony lub jest w trakcie przetwarzania. Nie jest wówczas widoczny przycisk "Pobierz UPO". Dokument zweryfikowany negatywnie nie podlega dalszej obsłudze i nie zostanie przekazany do wskazanego w nim urzędu skarbowego (nie uznaje się go za złożony).
Komunikat o treści: "414 - Weryfikacja negatywna - błąd w danych autoryzujących", o którym mowa w pytaniu, świadczy o popełnieniu pomyłki w informacjach podawanych w przypadku składania deklaracji bez użycia bezpiecznego e-podpisu, czyli w identyfikatorze podatkowym, nazwisku, imieniu, dacie urodzenia lub kwocie przychodu. Najczęściej chodzi o wpisanie niewłaściwej kwoty przychodu, np. zaokrąglonej do pełnych złotych. W takiej sytuacji należy poprawić błąd i ponownie przejść procedurę wysyłania formularza. O wyeliminowaniu pomyłki będzie świadczyć wyświetlenie się komunikatu o pozytywnej weryfikacji dokumentu i możliwości pobrania UPO.
www.OrdynacjaPodatkowa.pl - Informacje podatkowe:
Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu | ||
www.PoradyPodatkowe.pl » |
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
GOFIN PODPOWIADA
Kompleksowe opracowania tematyczne
DRUKI
Darmowe druki aktywne
WSKAŹNIKI
Bieżące wskaźniki wraz z archiwum
PRZEPISY PRAWNE
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
|