Gazeta Podatkowa nr 10 (1155) z dnia 2.02.2015
Korekta informacji PIT-11 przesłanej do UBD
Informacje o dochodach pracowników za 2014 r. (PIT-11) przesłałam w formie elektronicznej przez Uniwersalną Bramkę Dokumentów. Otrzymałam potwierdzenie ich złożenia. Okazało się jednak, że w PIT-11 jednego pracownika jest błąd. Czy muszę ponownie wysłać wszystkie informacje, czy tylko korektę informacji zawierającej błąd?
Uniwersalna Bramka Dokumentów (UBD) służy do przekazania przez internet większej liczby informacji o dochodach podatników lub rocznych obliczeń podatku. Narzędzie to pozwala złożyć w ramach jednej transmisji danych (jednej "paczki") do 20 tys. formularzy PIT-11, PIT-8C, PIT-R lub PIT-40. Na potrzeby tego rozwiązania wprowadzono nowe schematy tych formularzy. Zostały one oznaczone jako PIT-11Z, PIT-8CZ, PIT-RZ i PIT-40Z.
UBD nie przyjmie korekty dokumentu zbiorczego (schematy dokumentów zbiorczych nie przewidują takiej opcji). Pomyłka w jednym dokumencie z danej "paczki" wymaga złożenia pojedynczej korekty tego dokumentu. Oznacza to, że w sytuacji przedstawionej w pytaniu należy przesłać korektę tylko tej informacji PIT-11 za 2014 r. (ze zbiorczego PIT-11Z), w której jest błąd. Dokonuje się tego przez bramkę e-Deklaracje (a nie UBD).
Korekta PIT-11 wymaga sporządzenia poprawionej wersji informacji. Należy w tym celu wypełnić właściwy formularz, np. pobierając go ze strony internetowej www.portalpodatkowy.mf.gov.pl (zakładka: e-Deklaracje, sekcja: Formularze). Obowiązkowo zaznacza się, że składany dokument stanowi korektę informacji. Zostanie wówczas automatycznie wygenerowany do wypełnienia druk uzasadnienia przyczyn naniesienia poprawek (ORD-ZU). Opisuje się w nim, które elementy pierwotnej informacji zostały poprawione i dlaczego.
Przygotowany dokument należy podpisać. Wymaga to użycia bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu albo podania danych autoryzujących. Opcja pozwalająca na zastosowanie danych autoryzujących jest zarezerwowana dla osób fizycznych składających dokumenty w formie elektronicznej we własnym imieniu. Metoda ta polega na podaniu kilku informacji o danej osobie: identyfikatora podatkowego, pierwszego imienia, nazwiska, daty urodzenia oraz kwoty przychodu. Dokumenty składane w 2015 r. należy uwierzytelniać kwotą przychodu z dowolnego zeznania (PIT-28, PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38, PIT-39) lub rocznego obliczenia podatku (PIT-40, PIT-40A) za 2013 r.
Dowodem złożenia korekty w formie elektronicznej jest urzędowe poświadczenie odbioru (UPO). Można je pobrać tylko wtedy, gdy dokument zostanie pozytywnie zweryfikowany.
www.OrdynacjaPodatkowa.pl - Informacje podatkowe:
Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu | ||
www.PoradyPodatkowe.pl » |
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
GOFIN PODPOWIADA
Kompleksowe opracowania tematyczne
DRUKI
Darmowe druki aktywne
WSKAŹNIKI
Bieżące wskaźniki wraz z archiwum
PRZEPISY PRAWNE
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
|